Folna kiselina u trudnoći – zašto je važna za vas i vašu bebu?

0
827
Folna kiselina

Folna kiselina jedan je od najvažnijih vitamina tijekom rane trudnoće, a liječnici je obično preporučuju i ženama koje planiraju trudnoću. Provjerite zašto je ona važna za vas i vašu bebu, u kojim količinama ju trebate uzimati te koje prehrambene namirnice sadrže puno folne kiseline.

Što je folna kiselina i zašto je uzimati kao dodatak prehrani u trudnoći?

Folna kiselina pripada skupini vitamina B i ima važnu ulogu u trudnoći i prije samog začeća. Ovaj vitamin tijelo ne može samo proizvesti, no obično ga osobe koje nisu u reproduktivnoj fazi uravnoteženom prehranom unose u dovoljnim količinama.

Međutim, potreba za ovim važnim vitaminom u trudnoći je gotovo udvostručena zbog razvoja embrija i fetusa te drugih promjena koje se događaju u vašem tijelu.

Liječnici zbog toga obično preporučuju uzimanje folne kiseline kao dodatka prehrani, jer je zdravom i uravnoteženom prehranom teško nadomjestiti povišene potrebe za ovim vitaminom.

Preporučene dnevne količine u trudnoći iznose 400 mikrograma folne kiseline, a istraživanja pokazuju da zdravom prehranom prosječno unosimo oko 250 mikrograma tog vitamina dnevno.

Dodatak folne kiseline najbolje je uzimati zajedno s drugim vitaminima B kompleksa jer su oni potrebni za njegovu aktivaciju.

Kakvu ulogu ima folna kiselina u trudnoći?

Folna kiselina odgovorna je za mnogobrojne funkcije u našem organizmu. Ona ima važnu ulogu u procesu djeljenja stanica, sprječava nepravilni razvoj središnjeg živčanog sustava fetusa te omogućuje pravilan razvoj djeteta.

Manjak folne kiseline u trudnoći može izazvati oštećenje neutralne cijevi i izazvati nerazvijenost djetetova živčanog sustava, rascjep kralježnice (spina bifida), rascjep gornje usne i slične malformacije ploda.

Kod odraslih, nedostatak folne kiseline povezuje se sa razvojem srčanih oboljenja, bolestima krvnih žila, osteoporozom, anemijom i povećanim rizikom od pojave Alzheimerove bolesti.

Prirodni izvori folne kiseline

Zdrava i uravnotežena prehrana najbolji je izvor folne kiseline, premda u trudnoći količine folne kiseline unesene prehranom obično nisu dovoljne.

Namirnice bogate folnom kiselinom su zeleno i lisnato povrće, teleća jetrica, mahunarke, leća, kelj, soja, špinat, repa, blitva peršin, brokula, grah, šparoge, jaja, meso, riba i mliječni proizvodi.

Pridružite se našoj Facebook grupi: MaminSvijet.hr - grupa za razmjenu savjeta o roditeljstvu

Imate li komentar ili pitanje? Podijelite ga s nama!

Molimo unesite komentar
Molimo unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.