Bol u donjem dijelu leđa u trudnoći – uzroci i vježbe za opuštanje

0
1084
Bol u donjem dijelu leđa u trudnoći
Bol u donjem dijelu leđa u trudnoći

Drage moje trudnice i majke,

dobro došle u svijet promjena i velikih zbivanja u vašim životima. Puno se toga sada događa oko vas i u vama. I normalno je da se osjećate čas zbunjeno, čas sretno, čas napeto, čas opušteno.

Cijeli se vaš svijet mijenja. I širi. Ništa više oko vas nije isto. Vi ste sada na putu da postanete majke. Ma,vi to već jeste. U onom trenutku kada odlučite donijeti novo biće na ovaj svijet vi ste postale majke. Da, taj trenutak počinje puno prije od onog kada fizički postanete majkom. A puno prije same trudnoće su se počele događati razne promjene na vašem tijelu.

Taj savršeni mehanizam tijekom našeg života stalno poprima razne oblike. Najveće mehaničke  promjene su u djetinjstvu, fazi puberteta i tijekom trudnoće. Zato je meni razdoblje trudnoće tako interesentno, a znam da će i vama biti. Da vam pojasnim.

Mehaničke promjene koje se tijekom trudnoće događaju najviše su vezane za zdjelično područje. Ona se širi i pomiče.

Jelena Skender, prof. kineziologije
Autorica: Jelena Skender, prof. kineziologije i voditeljica boutique movement studija Vježbaonica

Naše tijelo na ove promjene reagira refleksno. Aktivira onaj prvi stup obrane i pali mišiće u našem tijelu koji su dominatno aktivni. Javlja se prekomjerna mišićna aktivnost za jednostavne svakodnevne pokrete.

Takva se aktivnost u našem tijelu manifestira kao napetost i zategnutost u području leđa. Ovo je mehanizam s kojim ste ušle u trudnoću. Stanje trudnoće samo pojačava stanje koje ste imale prije trudnoće. Nakon nekog vremena, opterećenje je sve veće, vaš sustav preopterećen i signalizira bol u leđima.

Nemojte se brinuti. Bol je poziv na akciju. Redovnim i koncentriranim pristupom možete doprinijeti opuštanju i relaksaciji leđa.

Što vam je činiti?

  • Informirati se o svom tijelu i promjenama koje tijekom trudnoće nastaju.
  • Putem vježbi se opuštati i njegovati područje velikog stresa i opterećenja.
  • Ojačati mišiće koji trebaju podnijeti najveći dio tereta tijekom trudnoće, a to su mišići stražnje strane nogu i gluteusi.
  • Provoditi značajno puno vremena u pozicijama opštanja i relaksacije dubokih mišića trupa.

Prvi ste korak već napravile. Informirate se čitanjem ovog članka.

Bravo! Slijedeći je korak da napravite vježbe iz videa.

Savjet kod vježbanja

Fokusirajte se na sebe, osjetite što se događa tijekom svakog pokreta i pratite detaljne Dorine upute. Kod bilo kakve pojave boli, stanite. Poslušajte video ponovno i provjerite radite li sve ispravno. Dajte si vremena da tijelo potaknete na promjenu.

Ovo je tek početak. Redovito ću objavljivati tekstove i video uratke novih vježbi koje možete raditi kod kuće kada god vam to odgovara.

S vama kroz trudnoću i majčinstvo,

Jelena

Imate li komentar ili pitanje? Podijelite ga s nama!

Molimo unesite komentar
Molimo unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.