Naslovnica Kutak za mame Fit mama Spavanje u trudnoći - koji položaj je najsigurniji za majku i bebu?

Spavanje u trudnoći – koji položaj je najsigurniji za majku i bebu?

Pronalaženje pravog položaja spavanja u trudnoći može biti izazov, jer dva položaja koji su omiljeni izbor većine ljudi (spavanje na trbuhu i leđima) nisu najbolji izbor tijekom trudnoće. Evo što trebate znati da biste tijekom trudnoće odabrali pravi položaj za spavanje.

1. Spavanje na trbuhu u trudnoći

Spavanje na trbuhu u trudnoći
Spavanje na trbuhu u trudnoći

Ako ste spavali na trbuhu prije trudnoće, možete se držati ovog položaja u prvim mjesecima trudnoće jer nema dokaza koji bi pokazali da to može nanijeti štetu vama ili vašoj bebi.

Međutim, nakon prvog tromjesečja nećete moći udobno ležati na trbuhu zbog rasta bebe, tako da je malo vjerojatno da ćete se moći odmoriti u ovom položaju.

2. Spavanje na lijevom boku u trudnoći – najsigurniji položaj za majku i bebu

Spavanje na lijevom boku u trudnoći
Spavanje na lijevom boku u trudnoći

Ovo je najsigurniji položaj za vas i vaše dijete. Omogućuje dobar protok krvi, ali ne vrši pritisak na vaše unutarnje organe.

Iako su obje strane sigurne, predlaže se odabrati lijevu stranu iz više razloga:

  • Povećat će količinu krvi i hranjivih tvari koje dolaze do vaše bebe.
  • Pomaže vašim bubrezima da se riješe otpadnih proizvoda i tekućina.

U početku vam može biti teško ako ste ljubitelj drugačijeg položaja za spavanje, ali u nastavku ćete pronaći nekoliko savjeta kako udobno zaspati na boku.

3. Spavanje na desnom boku u trudnoći

Spavanje na desnom boku u trudnoći
Spavanje na desnom boku u trudnoći

Spavanje na desnom boku je zasigurno bolja opcija od spavanja na leđima ili trbuhu, međutim, spavanjem na desnom boku se vrši pritisak na unutarnje organe odnosno na jetru te bi bilo bolje odabrati položaj spavanja na lijevom boku u trudnoći.

4. Spavanje na leđima u trudnoći – položaj koji treba izbjegavati

Spavanje na leđima u trudnoći
Spavanje na leđima u trudnoći

Spavanje na leđima tijekom trudnoće nije tako sigurno kao prije „drugog stanja“, jer težina djeteta i maternice vrši pritisak na vaše unutarnje organe, uzrokujući poteškoće u protoku krvi u posteljicu, a samim time smanjuje i količinu hranjivih tvari koje dolaze do posteljice i bebe.

Osim toga, spavanje na leđima u trudnoći može uzrokovati bol koju stvara pritisak na kralježnicu i leđne mišiće. 

Istraživanje sveučilišta u Aucklandu otkrilo je da žene koje spavaju na leđima u posljednja tri mjeseca trudnoće imaju gotovo četiri puta veću vjerojatnost od gubitka djeteta.

5. Držanje ruku / koljena

Držanje ruku / koljena
Držanje ruku / koljena

Ovaj položaj nije namijenjen spavanju, ali vježbanje može biti vrlo korisno za majku i dijete. Položaj ruku i koljena olakšat će bolove u leđima i olabaviti zglobove, kao i pružiti udobnost i opuštanje mnogim majkama koje očekuju. Što se tiče djeteta, vjeruje se da ovaj položaj potiče bebu da se namjesti u pravilan položaj, što je odlično za trenutak poroda.

Da biste vježbali ovaj položaj, stavite jastuk ispod koljena (ili možete koristiti joga prostirku). Naslonite se na ruke i koljena, ali pazite da ih ne pogrbite ramena. Kad završite, polako ustanite da vam se ne bi zavrtjelo.

Također možete koristiti fitnes loptu. Odmaranje nad loptom dok ste na rukama i koljenima još je jedna varijanta ovog položaja koji pruža olakšanje i dobrobit za vaše tijelo.

Savjeti za bolji san tijekom trudnoće

U nastavku pročitajte još nekoliko savjeta za bolji san tijekom trudnoće:

  • Mnogim majkama je ugodnije postaviti jastuk (banana jastuk) između nogu (kada spavaju na boku), jer drži noge paralelnim i podupire kukove, zdjelicu i kralježnicu. Pročitajte više: Jastuk za trudnice – vrste, kako ga koristiti za spavanje te koja mu je cijena?
  • Ako patite od žgaravice tijekom noći, podupiranje glave i ramena dodatnim jastucima puno će vam pomoći.
  • Tijekom spavanja tokom dana obratite pažnju na položaj vašeg tijela isto kao i tijekom noći.
  • Zaspite u dobrom položaju. Većinu vremena provodimo u položaju u kojem zaspimo. Dakle, ako se probudite noću, popravite položaj i vratite se spavati dok ležite na lijevoj strani.
  • Kako bi povećale šansu da ostanete na boku tijekom noći postavite jastuk iza vaših leđa.

Jeste li imali problema s pronalaženjem ugodnog položaja tijekom trudnoće? Koji su vam se savjeti pokazali kao najkorisniji? Bilo bi nam zadovoljstvo čuti od vas u komentarima!

Pogledajte video: Trudnoća i spavanje

Valentina Sumpor, dipl. oec.
Valentina Sumpor, dipl. oec.https://www.facebook.com/SanaGravida/

Valentina Sumpor - vlasnica i voditeljica centra SanaGravida za savjetovanje i vježbanje žena, trudnica.

Rođena sam 13.05.1990. u Zagrebu, završila Gornjogradsku gimnaziju. Od 1. razreda osnove do kraja srednje isprobala sam gotovo sve sportove od karatea, košarke, jahanja, odbojke, tenisa... da bi se u srednjoj primila trčanja do početka studiranja Ekonomije u Zagrebu (EFZG) kada sam prvi put na nagovor bratića otišla u kvartovsku teretanu i zaljubila se u bučice i čučnjeve na prvu.

Iako sam se većinu vremena rekreativno bavila nekom aktivnošću, kao dijete i adolescentica, borila sam se s viškom kilograma te sam kao većina curica i žena bila meta za ismijavanje i ruganje što mi se dosta odrazilo na samopouzdanje i sliku koju sam imala o svome tijelu.

Kad je počela moja ljubav prema fitnessu i životnom stilu koji ga prati, počeo je i moj put - rad na samoj sebi. Moji prvi studentski poslovi su bili na recepcijama fitness centara u Zagrebu gdje sam od nesebične pomoći kolega jako puno naučila.

Kroz vrijeme, u nastojanju da se vratim u formu, jedem pravilno, vježbam itd. moji prijatelji i obitelj su također počeli mijenjati navike - usvajati moje.

Uživanjem u pomaganju drugima, motiviranju da sami počnu s promjenom, prvim korakom prema svom cilju, shvatila sam da je to ono što želim raditi u životu, da mi je to strast i smisao. To me dovelo na Fitness Učilište - jednu od top 5 najboljih odluka koje sam napravila u životu.

Po primitku Certifikata za instruktora fitnessa u teretani, počela sam trenirati svoje prve klijente i još više se zaljubila u taj cijeli svijet.

Kako sam diplomirala na Ekonomiji, želja mi je bila spojiti svoja dva interesa; marketing i fitness. Prije dvije godine rodila se ideja o tome da bih možda mogla otvoriti nešto svoje. Neki mali centar, ugodan i udoban s obiteljskom atmosferom gdje ću pomagati drugima da lakše prođu težak put koji sam sama prošla i zavole sami sebe, prihvate ono što ne mogu promijeniti i promijene ono što mogu - sebe.

Na jednom nedjeljnom ručku sam pričala mami o svojim planovima. Laknulo mi je kad sam osjetila njeno oduševljenje idejom. Kako smo počele sve više „brainstromati“ o ideji, postalo je jasno da obje imamo vrijednosti i snage koje treba udružiti. To je bio začetak SaneGravide, mog centra za savjetovanje trudnica i vježbanje žena.

Valentina Sumpor, fitness instruktorica Valentina Sumpor, fitness instruktorica

Imate li komentar ili pitanje? Podijelite ga s nama!

Molimo unesite komentar
Molimo unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Najpopularniji tekstovi