Željezo u prehrani djece – zašto je važno i koji su najbolji izvori željeza?

0
681
Željezo u prehrani djece

Željezo je bitno za zdravlje i razvoj djece. Ono je važno za stvaranje hemoglobina, prenosi kisik u krvi, i mioglobina, pigmenta koji pohranjuje kisik u mišiće. Nedostatak željeza je najčešći nutritivni nedostatak kod djece, a taj nedostatak može dovesti do anemije, što rezultira umorom i slabošću.

Željezo također utječe na razvoj mozga, tako da anemija može uzrokovati dugoročne probleme u kognitivnom razvoju. Teški nedostatak željeza može biti opasan po život.

Koliko željeza u prehrani vaše dijete treba?

  • Dob 1 do 3 godine: 7 miligrama po danu
  • U dobi od 4-8 godina: 10 mg dnevno

Ako vaše dijete jede vegetarijansku prehranu, preporučljiv je dupli unos optimalne količine željeza jer tijelo teže apsorbira željezo iz neživotinjskih izvora.

Životinjski i biljni izvori željeza: Koja je razlika?

Željezo koje možete dobiti iz životinjskih izvora, kao što su meso, morski plodovi i perad, lako se apsorbira u tijelo. Tijelo treba pomoć pri apsorpciji željeza iz biljnih i ostalih izvora poput tamnog zelenog lisnatog povrća, mahunarki, ali i kruha, žitarica te sušenog voća.

Kako biste pomogli tijelu da lakše apsorbira željezo preporuča se korištenje namirnica bogatih vitaminom C, kao što su sok od naranče, jagode zatim crvena i zelena paprika, papaja, brokula, grejp, dinja, rajčica, mango te slatki krumpir. Kao što je navedeno, to je vrlo važno kod djece koja su vegetarijanci.

Vrlo je bitno da se usredotoče na hranu bogatu željezom i namirnice bogate vitaminom C kako bi poboljšali apsorpciju.

Zeljezo-u-prehrani-djeceŽeljezo se može naći u raznoj hrani. Nabrojat ćemo neke dobre izvore željeza:

  • žitarice
  • zobene pahuljice
  • tofu
  • soja
  • kuhana leća
  • grah
  • govedina
  • špinat
  • integralni kruh

Količina željeza u hrani varira. Imajte na umu da su grožđice te druge sitne ili zrnaste namirnice poput graha opasne za vrlo malu djecu jer mogu izazvati gušenje. Zato je preporučljivo da od takvih namirnica napravite kašicu za dijete ili ih jednostavno usitnite na čim manje komadiće.

Može li vaše dijete konzumirati previše željeza?

Odgovor na ovo pitanje je potvrdan. Iako je nemoguće dobiti previše željeza iz hrane, dodatci prehrani su ipak druga stvar. Pretjerano konzumiranje dodataka prehrani u obliku željeza može biti otrovno za djecu, a rezultat toga mogu biti ozbiljni zdravstveni problemi, pa čak i smrt.

Podnošljiva gornja razina unosa željeza je 40 mg dnevno za djecu od 13 godina i mlađe. To je maksimalni iznos koji se smatra sigurnim za prehranu prema odboru Instituta za medicinu.

Ako ste zabrinuti da vaše dijete ne dobiva dovoljno željeza, razgovarajte sa svojim liječnikom prije nego što date djetetu dodatak na svoju ruku.

Izdvajamo za Vas!

Imate li komentar ili pitanje? Podijelite ga s nama!

Molimo unesite komentar
Molimo unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.