Naslovnica Prehrana Prehrana u trudnoći Zdrava prehrana u trudnoći

Zdrava prehrana u trudnoći

Svakoj trudnici potrebno je puno energije za pravilan razvoj i rast djeteta i njezino zdravlje. Zdravoj prehrani u trudnoći teži svaka trudnica. Kada saznate da ste trudni, više od svega važno je uravnotežiti prehranu, učiniti je što zdravijom, ali ne jesti za dvoje, kao što se to popularno govori.

Kako bi beba rasla zdravo i imala dovoljno energije do četvrtog mjeseca ne trebate unositi dodatne kalorije. Ako ste se i do trudnoće hranili zdravo, samo nastavite istim režimom. Tek kada uđete u 4. mjesec trudnoće, beba i vaše tijelo tražit će dodatan unos kalorija. No, nemojte se zavaravati da od sada možete jesti za dvoje.

Naime, bit će vam potrebno samo dodatnih 250 do 500 kalorija, zavisno od trudnice, što je malo više od 10 posto kalorija nego inače. Kako bi usporedili kalorije s hranom, reći ćemo da se radi o jednom sendviču s voćnim desertom.

No, ipak, otpočetka trudnoće raste potreba trudnice za hranjivim tvarima jer u prvim mjesecima vaša beba ih crpi iz vašeg tijela. Zato bi svaka trudnica trebala povećati unos željeza za čak 100 posto, bjelančevina za 20 posto, unos kalcija i folne kiseline za čak 30 posto, vitamina B2 za 35 posto te jod za 15 posto i cink za 5 posto.

Zdrava prehrana neka vam se bazira na integralnim žitaricama. Konzumirajte samo integralni kruh bogat sjemenkama, integralnu rižu i tjesteninu. Svi integralni proizvodi sadrže velike količine vitamina B koji vam je prijeko potreban.

Sa sezonskim voćem i povrćem ne možete pogriješiti. Njima ćete u tijelo unijeti mali broj kalorija, a uz to i prijeko potrebne hranjive tvari. Povrće možete pripremiti kao zasebno jelo, kao varivo, u wok tavi ili ga možete jednostavno jesti sirovo. Od voća pripremite voćnu salatu ili popularni zdravi smoothie.

Ne zaboravite ni mlijeko i mliječne proizvode kako bi osigurali potrebne količine kalcija. Preporučuje se pola litre mlijeka dnevno, a ako niste veliki ljubitelj mlijeka odaberite ukusne sireve, jogurte ili kefir.

Svakako se preporučuje redovito jesti meso jer ono sadrži potrebne minerale željeza i cinka, proteine i vitamine skupine B. Važno je napomenuti da ćete vitamin B12 teško unijeti s bilo kojom drugom namirnicom osim s mesom. Vitamin B12 nalazi se još u makroalgama, ali njegova apsorpcija nije toliko dobra kao ona iz mesa. Preporučuje se jesti meso dva do tri puta tjedno. U prehranu uvrstite i svježa domaća jaja. Ako ne jedete meso, konzultirajte se s liječnikom kako bi nadomjescima unijeli sve što vam je potrebno.

Zdrava prehrana u trudnoći

Dva puta tjedno konzumirajte morsku ribu koja će vas između ostaloga opskrbiti proteinima i jodom, a plava morska riba i vrijednim omega 3-masnim kiselinama koje štite od pobačaja. Ipak, pripazite da izbjegavate ribu iz dubokih mora poput tune jer ona može sadržavati živu.

Iako za sve vrijedi pravilo da se mora piti puno tekućine, ovo posebice vrijedi za trudnoću. Svakoga dana unosite do dvije litre tekućine u obliku vode, mineralne vode ili prirodnih sokova.

Izbjegavajte gazirana pića i sokove prepune šećera od kojih ćete se nepotrebno udebljati, a nemaju nikakvu hranjivu vrijednost. Izbjegavajte alkoholna pića i kofeinske napitke.

Uz ovu prehranu vaša beba će biti zdrava i zadovoljna. No, i Vi ćete ovim zdravim planom prehrane smanjiti mogućnost za pojavu napornih boljka koji se javljaju u trudnoći kao što su žgaravica i zatvor. Uživajte u trudnoći i pripremite se za predivne čari majčinstva. A višak kilograma? Uz zdravu prehranu u trudnoći, kilograme nećete niti osjetiti.

Izvor: Savjetnica

Mamin svijet
Mamin svijethttps://www.maminsvijet.hr/
Portal MaminSvijet.com namijenjen je svim sadašnjim i budućim mamama, koje se na najbrži način žele informirati o trudnoći, majčinstvu, ali i svim drugim obvezama koje su dio svakodnevnice jedne mame. Svjesni toga da je ponekad teško uskladiti sve obiteljske i poslovne obveze, a opet pronaći malo vremena za sebe, odlučili smo pokrenuti portal na kojemu moderne mame mogu potražiti mnoštvo korisnih informacija o svim izazovima s kojima se susreću, ali uz to se i opustiti, zabaviti te pronaći pokoji „ženski“ savjet.

Imate li komentar ili pitanje? Podijelite ga s nama!

Molimo unesite komentar
Molimo unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Najpopularniji tekstovi