Vježbanje u trudnoći – kako odabrati odgovarajuću aktivnost?

0
530
Vježbanje u trudnoći

Trudnoća je prekrasno i posebno razdoblje u životu žene. Kod žena se tada više nego ikada javlja svijest o vlastitom zdravlju kako bi na svijet donijele zdravu bebu. Žena se tada informira kako i što jesti, na što paziti te kako i kada vježbati.

Vježbanje u trudnoći preporučuje se za vrijeme cijele trudnoće ako se trudnica dobro osjeća, a beba je zdrava i napreduje prema planu.

Rekreativnim vježbanjem u trudnoći, trudnica će spriječiti mnoge zdravstvene boljke s kojima bi se mogla susresti pri porastu tjelesne težine. U prvom redu tu je lokomotorni sustav, odnosno sustav kretanja. Lakše će se nositi i s promjenama ravnoteže i kontrolom pokreta.

Pozitivni učinci vježbanja u trudnoći:

  • jačanje imuniteta
  • jačanje srca i pluća
  • jačanje mišića
  • smanjuje bolove u leđima
  • kontrola kilograma
  • bolja cirkulacija
  • pomoć kod zatvora
  • prevencija proširenih vena

Kako odabrati sportsku aktivnost i prilagoditi intenzitet vježbanja u trudnoći?

Pri odabiru sportske aktivnosti veliku ulogu ima fizička kondicija trudnice. Ako se žena i prije trudnoće bavila nekom vrstom sportske aktivnosti, može je nastaviti, ali naravno po prilagođenom programu i manjim intenzitetom. Trudnica koja se profesionalno bavila sportom mora intenzitet vježbanja dosta smanjiti, a ako žena nikada nije vježbala, trudnoća ne bi trebala biti razlog zbog kojeg bi se sada započelo s vježbanjem. Vježbajte svega nekoliko minuta dnevno pa s vremenom možete povećati aktivnost.

Ipak, nezavisno od tjelesne kondicije, potrebno je pričekati da prođu prva tri mjeseca trudnoće kako bi liječnik ustanovio kako trudnoća napreduje i je li sve u redu. Ako ginekolog na temelju pregleda zaključi da je trudnoća uredna i da nije potrebno mirovanje, možete početi s tjelesnom aktivnošću.

Tjelesnu aktivnost prilagodite sebi i svojim navikama, naravno uz redovito kontroliranje zdravstvenog stanja kod ginekologa. Ako je sve u redu, vježbe se neće puno promijeniti, bar u prvim mjesecima trudnoće. U početku je jedino bitno zaštititi tijelo od velikog pregrijavanje tijekom vježbanja.

No, u drugom tromjesečju vježbanje se smanjuje i preporučuje se samo dva puta tjedno po 45 minuta. Nemojte vježbati duže od toga jer biste mogli ugroziti vaše zdravlje i zdravlje bebe. Preostale dane u tjednu provodite u laganoj šetnji. Tjelesna aktivnost u ovom periodu trebala bi se bazirati na vježbama istezanja i jačanja dijelova tijela koje ćete koristiti prilikom poroda. Važno je održati i kondiciju jer će vam i ona trebati pri porodu. Mogli biste primijetiti kako imate problema s ravnotežom pa pripazite da ne biste pali i ozlijedili se.

Vježbanje u trudnoći

U zadnjem tromjesečju vježbanje ne bi smjelo biti duže od pola sata, a glavnina vježbi trebala bi se odnositi na vježbe opuštanja i disanja. Neke vježbe više uopće nećete moći izvoditi, a najviše ćete prilikom vježbanja koristiti tzv. položaj mačku, bočni položaj ili sjedeći položaj. Uvelike vam može pomoći i pilates lopta te plivanje. Tjelesna aktivnost se smanjuje za 50 posto, a preporučuje se da se više vremena provodi u šetnji. Svakako kroz vježbanje uvrstite i vježbe mobilizacije zdjelice jer će one biti odlična priprema za skori porod.

Izbjegavajte duže ležanje na leđima jer biste mogli osjetiti slabost i vrtoglavicu zbog pritiska maternice na donju venu.

Za vrijeme vježbanja birajte laganu odjeću koja vam neće smetati prilikom izvođenja vježbi. Pripazite i na prehranu, a nemojte ništa jesti dva sata prije treninga. Uvijek sa sobom imajte vodu kako biste mogli između vježbi odmoriti i malo popiti da osvježite i hidrirate tijelo. Neka vam puls nikada ne bude veći od 140 otkucaja u minuti. Ako se pridržavate pravila, vježbanje u trudnoći može imati samo pozitivne posljedice za vaše zdravlje i zdravlje vaše bebe.

Možda Vas također zanima:

Vježbanje nakon poroda – kako se vratiti u formu?

Je li Vam ovaj članak pomogao? Ocijenite ga:

5 / 5 (1 votes)

Mamin svijet
Portal MaminSvijet.com namijenjen je svim sadašnjim i budućim mamama, koje se na najbrži način žele informirati o trudnoći, majčinstvu, ali i svim drugim obvezama koje su dio svakodnevnice jedne mame. Svjesni toga da je ponekad teško uskladiti sve obiteljske i poslovne obveze, a opet pronaći malo vremena za sebe, odlučili smo pokrenuti portal na kojemu moderne mame mogu potražiti mnoštvo korisnih informacija o svim izazovima s kojima se susreću, ali uz to se i opustiti, zabaviti te pronaći pokoji „ženski“ savjet.

Imate li komentar ili pitanje? Podijelite ga s nama!

Molimo unesite komentar
Molimo unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.