Pravilno disanje – vježbe disanja i kako početi pravilno disati

0
347
Pravilno disanje – vježbe disanja i kako početi pravilno disati

Disanje je izmjena kisika i ugljikovog dioksida u našim stanicama; to je primarna potreba da bi se održali na životu. No, okupirani obavezama, svakodnevicom i stresom većina nas je zaboravila kako pravilno odnosno na prirodan način disati.

Ako promotrite djecu kako dišu, kako im se trbuščići šire pri udisaju i skupe kad izdahnu pa zatim usporedite svoj udah i izdah s time – možete primijetiti da se Vaš trbuh baš ne širi, već da se najviše pomiču prsa.

Horizontalno i vertikalno disanje

Kako smo odrastali i sve češće dolazili u stresne situacije, tjeskobne momente – naše disanje i držanje tijela se s vremenom promijenilo.

Postali smo pogrbljeni, uvučenih ramena s bolovima u vratu i leđima, disanje nam postalo pliće, udah koji nam je kao djeci širio trbuh, rastezajući dijafragmu sad najviše pomiče prsa prema gore; smanjujući tako kvalitetu disanja – opskrbu tijela kisikom i izbacivanje ugljikovog dioksida.

Takav način disanja se zove vertikalno disanje jer se pri udahu prsa pomiču gore – tako smanjujemo količinu zraka kojeg udahnemo i izdahnemo – to nije prirodan način disanja.

Kada udahnemo tako da nam se trbuh širi prema van, nazivamo to horizontalnim disanjem; u kojem se dijafragma spušta, postaje elastičnija,  pokretljivost cijelog prsnog koša se poveća te dotok zraka u pluća postane bolji.

Vježbe disanja: Kako početi pravilno disati?

Vježbe disanja: Kako početi pravilno disati?
Vježbe disanja: Kako početi pravilno disati?

Počnite vježbati. Svaki dan prije spavanja, sjednite, naslonite leđa, položite ruke na trbuh kako biste osjetili da li se širi pri udisaju; zatim, 5-6 puta udahnite duboko kroz nos i izdahnite kroz usta.

Bitno je da udisaj bude kroz nos jer se u sinusima stvara dušični oksid koji ima opuštajući učinak te da udišete i izdišete polako – sporo. Tako ćete malo usporiti otkucaje srca i opustiti tijelo.

Ovakvim načinom disanja možete sami sebe smiriti u stresnim situacijama, kad ste u bolovima, trudovima ili panici; polako udahnite (na nos) i izdahnite (na usta), neka se trbuh širi – opustite se. Sve će na kraju biti dobro 🙂

Naravno, ne možete disati cijeli dan horizontalno, ali za početak je dovoljno osvijestiti par takvih udisaja dnevno, posebice kada vas preplavi kortizol (hormon stresa) u nekoj situaciji.

Potrudite se radi svog zdravlja biti dosljedni dok Vam ne prijeđe u naviku te se dnevni broj pravilnih udisaja se ne poveća.

Je li Vam ovaj članak pomogao? Ocijenite ga:

5 / 5 (13 votes)

Valentina Sumpor, fitness instruktorica

Valentina Sumpor - vlasnica i voditeljica centra SanaGravida za savjetovanje i vježbanje žena, trudnica.

Rođena sam 13.05.1990. u Zagrebu, završila Gornjogradsku gimnaziju. Od 1. razreda osnove do kraja srednje isprobala sam gotovo sve sportove od karatea, košarke, jahanja, odbojke, tenisa... da bi se u srednjoj primila trčanja do početka studiranja Ekonomije u Zagrebu (EFZG) kada sam prvi put na nagovor bratića otišla u kvartovsku teretanu i zaljubila se u bučice i čučnjeve na prvu.

Iako sam se većinu vremena rekreativno bavila nekom aktivnošću, kao dijete i adolescentica, borila sam se s viškom kilograma te sam kao većina curica i žena bila meta za ismijavanje i ruganje što mi se dosta odrazilo na samopouzdanje i sliku koju sam imala o svome tijelu.

Kad je počela moja ljubav prema fitnessu i životnom stilu koji ga prati, počeo je i moj put - rad na samoj sebi. Moji prvi studentski poslovi su bili na recepcijama fitness centara u Zagrebu gdje sam od nesebične pomoći kolega jako puno naučila.

Kroz vrijeme, u nastojanju da se vratim u formu, jedem pravilno, vježbam itd. moji prijatelji i obitelj su također počeli mijenjati navike - usvajati moje.

Uživanjem u pomaganju drugima, motiviranju da sami počnu s promjenom, prvim korakom prema svom cilju, shvatila sam da je to ono što želim raditi u životu, da mi je to strast i smisao. To me dovelo na Fitness Učilište - jednu od top 5 najboljih odluka koje sam napravila u životu.

Po primitku Certifikata za instruktora fitnessa u teretani, počela sam trenirati svoje prve klijente i još više se zaljubila u taj cijeli svijet.

Kako sam diplomirala na Ekonomiji, želja mi je bila spojiti svoja dva interesa; marketing i fitness. Prije dvije godine rodila se ideja o tome da bih možda mogla otvoriti nešto svoje. Neki mali centar, ugodan i udoban s obiteljskom atmosferom gdje ću pomagati drugima da lakše prođu težak put koji sam sama prošla i zavole sami sebe, prihvate ono što ne mogu promijeniti i promijene ono što mogu - sebe.

Na jednom nedjeljnom ručku sam pričala mami o svojim planovima. Laknulo mi je kad sam osjetila njeno oduševljenje idejom. Kako smo počele sve više „brainstromati“ o ideji, postalo je jasno da obje imamo vrijednosti i snage koje treba udružiti. To je bio začetak SaneGravide, mog centra za savjetovanje trudnica i vježbanje žena.

Valentina Sumpor, fitness instruktorica Valentina Sumpor, fitness instruktorica

Imate li komentar ili pitanje? Podijelite ga s nama!

Molimo unesite komentar
Molimo unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.