Vježbanje u trudnoći tijekom ljeta

0
43
Vježbanje u trudnoći tijekom ljeta
Vježbanje u trudnoći tijekom ljeta

Trudnoća se s razlogom naziva „drugo stanje“. To je divan proces u kojem se stvara malo čudo, ali istovremeno tijelo žene koja ga nosi prolazi kroz velike promjene i stres. Ljetne vrućine i sparina nimalo ne olakšavaju život nikome, pogotovo ne trudnicama.

Uvriježeni su savjeti poput „ne izlazi iz klimatiziranog“, „zaljepi se za kauč i klimu“, „ne radi ništa i hladi se“… Svaki od njih iz neke perspektive drži vodu, ali s druge strane tu je život za živjeti (izvan klimatizirane sobe i mekanog kauča) te zadovoljavanje društvenih potreba (kao i onih koje su potaknute ljetnim sniženjima po cijelom gradu).

Svi se trebaju paziti vrućina i izlaganju suncu u ljetnim mjesecima, posebno trudnice, zato treba planirati aktivnosti tokom dana; pokušati organizirati odlaske u kupovinu, šetnje i obavljanje ostalih aktivnosti kad nisu najveće vrućine, uvijek sa sobom imajte barem pola litre vode i kakav zgodan šešir 🙂

Što se tiče vježbanja, nikako se ne bih složila s time da ga treba izbjegavati u potpunosti za vrijeme ljeta; samo treba prilagoditi volumen treninga i vježbati rano ujutro ili predvečer. Ako ste u prilici otiđite na plivanje ili na trening prilagođen trudnicama kakav možete pronaći kod nas u SANAGRAVIDA centru u Ilici 117 1/a gdje vježbamo u ugodnom okruženju, pod stručnim nadzorom u malim grupama do 4 osobe kako bi se mogao prilagoditi trening tj. vježba svakoj pojedinoj klijentici.

Obratite pažnju kakvu odjeću nosite – neka bude prozračna, ugodna i pamučna. Pijte vode tokom cijelog dana, jedite voće, povrće; lagane, male obroke, pazite da niste izloženi jakoj klimi i naravno, ne zaboravite se počastiti sladoledom s vremena na vrijeme.

U nastavku vam donosimo jedan kratki trening istezanja koji će vas razbuditi prije doručka i uljepšati početak dana. 🙂

Počnite dan s pozitivom i treningom

Prije nego počnete, zamolit ću vas da tri puta duboko udahnete kroz nos, u trbuh i izdahnete kroz usta, a zatim se prisjetite nečega iz svog života što vas jako veseli i zahvalite se na tome. 🙂

Sumo počučanj x 8-10

Stanite raširenih nogu, malo šire od razine kukova, nožne prste usmjerite lagano prema van, ruke stavite o bokove i spuštajte se do razine kad su vam koljena pod 45 stupnjeva (za razliku od čučnja kad su pod 90)

Sumo počučanj
Sumo počučanj

Hiptrusteri x 10

Lezite na leđa, savijte koljena i podižite kukove u zrak, prilikom svakog podizanja stisnite glutuse (guzu)

Hiptrusteri
Hiptrusteri

Good morning – pretklon x 8

Stanite ravno, skupite noge do širine kukova, stavite ruke o bok, držite leđa ravno i pogled naprijed dok idete u pretklon tako da vam kukovi dođu pod 90 stupnjeva

Good morning - pretklon
Good morning – pretklon

Odručenje na podu 8/8 svaka strana

Postavite se na sve četiri, koljena neka vam budu pod zdjelicom i u širini kukova, ruke ispod ramena- u toj pozi „psa“ – podižete naizmjenično svaku ruku, u stranu- prema gore

Odručenje na podu
Odručenje na podu

Fire hidrant 8/8 svaka strana

Zadržite pozu „psa“ iz prethodne vježbe i sada podižete naizmjenično noge u stranu, koljena su savijena prilikom pokreta

Fire hidrant
Fire hidrant

Switch 6/6 svaka strana

Još uvijek smo u pozi „psa“, ovdje sada istovremeno i naizmjenično pred sebe ispružite lijevu ruku i desnu nogu pa zatim suprotno- desnu ruku i lijevu nogu.

Switch
Switch

Donkey kick 8/8 svaka noga naizmjenično

Poza „psa“; ispružite nogu ravno i spustite, osjetit ćete kako vam se lijepo aktiviraju gluteusi 🙂 svaku nogu odradite 8 puta.

Donkey kick
Donkey kick

Pročitajte novi članak našeg omiljenog pedijatra prof. dr. sc. Milivoja Jovančevića: Osip kod djece - uzroci i kako razlikovati osipne bolesti?

Je li Vam ovaj članak pomogao? Ocijenite ga:

5 / 5 (1 votes)

Valentina Sumpor, dipl. oec.

Valentina Sumpor - vlasnica i voditeljica centra SanaGravida za savjetovanje i vježbanje žena, trudnica.

Rođena sam 13.05.1990. u Zagrebu, završila Gornjogradsku gimnaziju. Od 1. razreda osnove do kraja srednje isprobala sam gotovo sve sportove od karatea, košarke, jahanja, odbojke, tenisa... da bi se u srednjoj primila trčanja do početka studiranja Ekonomije u Zagrebu (EFZG) kada sam prvi put na nagovor bratića otišla u kvartovsku teretanu i zaljubila se u bučice i čučnjeve na prvu.

Iako sam se većinu vremena rekreativno bavila nekom aktivnošću, kao dijete i adolescentica, borila sam se s viškom kilograma te sam kao većina curica i žena bila meta za ismijavanje i ruganje što mi se dosta odrazilo na samopouzdanje i sliku koju sam imala o svome tijelu.

Kad je počela moja ljubav prema fitnessu i životnom stilu koji ga prati, počeo je i moj put - rad na samoj sebi. Moji prvi studentski poslovi su bili na recepcijama fitness centara u Zagrebu gdje sam od nesebične pomoći kolega jako puno naučila.

Kroz vrijeme, u nastojanju da se vratim u formu, jedem pravilno, vježbam itd. moji prijatelji i obitelj su također počeli mijenjati navike - usvajati moje.

Uživanjem u pomaganju drugima, motiviranju da sami počnu s promjenom, prvim korakom prema svom cilju, shvatila sam da je to ono što želim raditi u životu, da mi je to strast i smisao. To me dovelo na Fitness Učilište - jednu od top 5 najboljih odluka koje sam napravila u životu.

Po primitku Certifikata za instruktora fitnessa u teretani, počela sam trenirati svoje prve klijente i još više se zaljubila u taj cijeli svijet.

Kako sam diplomirala na Ekonomiji, želja mi je bila spojiti svoja dva interesa; marketing i fitness. Prije dvije godine rodila se ideja o tome da bih možda mogla otvoriti nešto svoje. Neki mali centar, ugodan i udoban s obiteljskom atmosferom gdje ću pomagati drugima da lakše prođu težak put koji sam sama prošla i zavole sami sebe, prihvate ono što ne mogu promijeniti i promijene ono što mogu - sebe.

Na jednom nedjeljnom ručku sam pričala mami o svojim planovima. Laknulo mi je kad sam osjetila njeno oduševljenje idejom. Kako smo počele sve više „brainstromati“ o ideji, postalo je jasno da obje imamo vrijednosti i snage koje treba udružiti. To je bio začetak SaneGravide, mog centra za savjetovanje trudnica i vježbanje žena.

Valentina Sumpor, fitness instruktorica Valentina Sumpor, fitness instruktorica

Imate li komentar ili pitanje? Podijelite ga s nama!

Molimo unesite komentar
Molimo unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.