Bol u stopalu i gležnju – vježbe koje će vam pomoći

0
321
Bol u stopalu i gležnju
Bol u stopalu i gležnju

Jeste li se ikad probudile, otvorile oči i osjetile zahvalnost na zdravlju? Na pokretnim nogama i rukama, na tom svom divnom tijelu koje je tu samo za vas; da vas služi, da kroz njega iskusite, čujete, dodirnete, vidite i osjetite vlastiti život i svijet? Niste?

Svaki trenutak je pravi trenutak da počnete, da odlučite osjetiti zahvalnost što imate samu sebe barem jedan put dnevno; najbolje odmah ujutro, čim se probudite 🙂

Često će vam se dogoditi da vas ta mala odluka odvede na mnoge druge stvari, ljude, iskustva u vašem životu za koje možete biti zahvalni… Tako se meni dogodilo jednog super sunčanog jutra…

Upala tetive lijevog koljena i frustracija što ne mogu odraditi trening kako sam zamislila, gurkala me da odustanem i vratim se u krevet. Dok sam ležala na podu vježbaone u samožaljenju (kakvom sve pribjegnemo u nekim trenutcima), odnekud mi je došla misao da se ponašam nezahvalno. Nezahvalno za zdravlje, pokretljivost… za sve što imam zapravo; od sebe same do vlastite vježbaone u kojoj vodim treninge divnim ženama koje dolaze u Ilicu 117 1a i daju mi svoje povjerenje.

Osjetila sam grižnju savjesti pomislivši na činjenicu koliko ljudi nema pola onoga što imam;  zdravo tijelo, duh, um, prijatelje, obitelj, savršen posao… a što ja radim? Ležim na tatamijima i oplakujem što ne mogu odraditi čučnjeve i iskorake kako sam planirala. Brzo sam se ustala i odvježbala trening za trbuh i leđa, završivši s vježbama za istezanje i razgibavanje stopala koja su me boljela i grčila se danima. Istu rutinu sam ponavljala 2 tjedna dok mi se upala tetive nije povukla, a grčenje u stopalima svelo na minimum.

Potaknuta ovim iskustvom voljela bih vam pomoći da osvijestite koliki stres naše noge prođu svaki dan bilo od strasti prema nošenju štikli, tenisica s ravnim uloškom ili zbog trudnoće (vaše tijelo dobiva na težini uslijed rasta i razvitka bebe, gležnjevi natiču, javljaju se bolovi i sve manje vaše obuće vam pristaje). Kako god da bilo, česta je bol u stopalima, nogama koju ignoriramo – to može dovesti do povreda, upala; što sam osjetila na vlastitoj koži tj. koljenu.

Za prevenciju neželjenih stanja, trebate odvojiti 15ak minuta svog vremena i imati malo volje. Toliko je jednostavno 🙂

Da bi smanjili natečenost u nogama, prije spavanja podignite noge te ih ravno ispružene prislonite uza zid, privucite stražnjicu do zida tako vam kukovi budu pod kutom od 90°, stavite jastuk ispod donjeg dijela leđa i zadržite tu pozu 5-10 minuta.

Ova korisna poza pomoći će da se krv vrati iz donjih ekstremiteta u gornji dio tijela, da se tijelo opusti, da se smanji natečenost gležnjeva, poboljša probava i cirkulacija.

Vježbe za bol u stopalu i gležnju

*svaku vježbu odradite 20 sec, ponovite 3 serije s pauzama između  svakeod 1 minute

1. Pomicanje stopala gore-dolje

Bol u stopalu i gležnju - Vježba 1.
Bol u stopalu i gležnju – Vježba 1.

2. Pomicanje stopala lijevo-desno

Bol u stopalu i gležnju - Vježba 2.
Bol u stopalu i gležnju – Vježba 2.

3. Rotacija stopala

Bol u stopalu i gležnju - Vježba 3.
Bol u stopalu i gležnju – Vježba 3.

4. Podizanje i spuštanje na nožne prste

Bol u stopalu i gležnju - Vježba 4.
Bol u stopalu i gležnju – Vježba 4.

5. Pregibanje i ispružanje nožnih prstiju

Bol u stopalu i gležnju - Vježba 5.
Bol u stopalu i gležnju – Vježba 5.

Pridružite se našoj Facebook grupi: MaminSvijet.hr - grupa za razmjenu savjeta o roditeljstvu

Je li Vam ovaj članak pomogao? Ocijenite ga:

5 / 5 (1 votes)

Valentina Sumpor, dipl. oec.

Valentina Sumpor - vlasnica i voditeljica centra SanaGravida za savjetovanje i vježbanje žena, trudnica.

Rođena sam 13.05.1990. u Zagrebu, završila Gornjogradsku gimnaziju. Od 1. razreda osnove do kraja srednje isprobala sam gotovo sve sportove od karatea, košarke, jahanja, odbojke, tenisa... da bi se u srednjoj primila trčanja do početka studiranja Ekonomije u Zagrebu (EFZG) kada sam prvi put na nagovor bratića otišla u kvartovsku teretanu i zaljubila se u bučice i čučnjeve na prvu.

Iako sam se većinu vremena rekreativno bavila nekom aktivnošću, kao dijete i adolescentica, borila sam se s viškom kilograma te sam kao većina curica i žena bila meta za ismijavanje i ruganje što mi se dosta odrazilo na samopouzdanje i sliku koju sam imala o svome tijelu.

Kad je počela moja ljubav prema fitnessu i životnom stilu koji ga prati, počeo je i moj put - rad na samoj sebi. Moji prvi studentski poslovi su bili na recepcijama fitness centara u Zagrebu gdje sam od nesebične pomoći kolega jako puno naučila.

Kroz vrijeme, u nastojanju da se vratim u formu, jedem pravilno, vježbam itd. moji prijatelji i obitelj su također počeli mijenjati navike - usvajati moje.

Uživanjem u pomaganju drugima, motiviranju da sami počnu s promjenom, prvim korakom prema svom cilju, shvatila sam da je to ono što želim raditi u životu, da mi je to strast i smisao. To me dovelo na Fitness Učilište - jednu od top 5 najboljih odluka koje sam napravila u životu.

Po primitku Certifikata za instruktora fitnessa u teretani, počela sam trenirati svoje prve klijente i još više se zaljubila u taj cijeli svijet.

Kako sam diplomirala na Ekonomiji, želja mi je bila spojiti svoja dva interesa; marketing i fitness. Prije dvije godine rodila se ideja o tome da bih možda mogla otvoriti nešto svoje. Neki mali centar, ugodan i udoban s obiteljskom atmosferom gdje ću pomagati drugima da lakše prođu težak put koji sam sama prošla i zavole sami sebe, prihvate ono što ne mogu promijeniti i promijene ono što mogu - sebe.

Na jednom nedjeljnom ručku sam pričala mami o svojim planovima. Laknulo mi je kad sam osjetila njeno oduševljenje idejom. Kako smo počele sve više „brainstromati“ o ideji, postalo je jasno da obje imamo vrijednosti i snage koje treba udružiti. To je bio začetak SaneGravide, mog centra za savjetovanje trudnica i vježbanje žena.

Valentina Sumpor, fitness instruktorica Valentina Sumpor, fitness instruktorica

Imate li komentar ili pitanje? Podijelite ga s nama!

Molimo unesite komentar
Molimo unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.