Naslovnica Trudnoća i dojenje Trudnoća Žgaravica u trudnoći - kako je ublažiti?

Žgaravica u trudnoći – kako je ublažiti?

Mnoge žene doživljavaju žgaravicu prvi puta za vrijeme trudnoće. Iako je vrlo česta i obično bezopasna, žgaravica u trudnoći može biti vrlo neugodna. Neugodan osjećaj peckanja u grlu i želucu javlja se kod 75- 80 posto trudnica.

Tijekom trudnoće, posteljica proizvodi hormon progesteron, koji opušta glatke mišiće maternice. Ovaj hormon također opušta prsten koji razdvaja jednjak i želudac, čime se olakšava povratak želučane kiseline koja i uzrokuje neugodno peckanje.

Progesteron također usporava velike kontrakcije vašeg jednjaka i crijeva, te probava postaje troma. Kasnije u trudnoći, kako vaša beba raste, želučana kiselina se može vraćati skroz do jednjaka.

Kod mnogih trudnica, žgaravica u trudnoći i druge probavne smetnje javljaju se u drugoj polovici trudnoće.

Kako ublažiti žgaravicu u trudnoći?

Iako možda nećete biti u mogućnosti zaustaviti žgaravicu u cijelosti, možete poduzeti određene korake kako biste je ublažili:

Izbjegavajte hranu i pića koja kod vas izazivaju probavne smetnje. Izbacite gazirana pića, alkohol (koji bi ionako trebali izbaciti tijekom trudnoće), kofein, zatim čokolade, kisele namirnice poput citrusnog voća i sokova, rajčice, senf, ocat, različite mesne prerađevine kao i prženu i masnu hranu.

Hrana koja se preporučuje su bademi, jogurti i papaja, a od tekućine nemasno mlijeko.

Nemojte jesti velike obroke. Umjesto toga, jedite više manjih obroka tijekom dana. Uzmite si vremena i jedite i žvačite temeljito.

zgaravica-u-trudnociIzbjegavajte piti velike količine tekućine za vrijeme obroka, ne želite rastegnuti svoj želudac. Važno je, međutim, piti osam do deset čaša vode dnevno tijekom trudnoće, ali pijuckajte ju između obroka.

Pokušajte žvakati žvakaće gume nakon obroka. Žvakaća guma stimulira žlijezde slinovnice i slinu koja sadrži bikarbonate koji mogu pomoći u neutraliziranju kiseline.

Nemojte jesti neposredno prije spavanja. Nemojte jesti bar dva do tri sata prije no što pođete u krevet.

Spavajte na više jastuka, odnosno poduprite gornji dio tijela, tako da budete gotovo u polusjedećem položaju. Na taj način ćete i sami pomoći svome tijelu da zadrži želučane kiseline onamo gdje i pripadaju, te će pomoći probavu. Također, preporuča se da spavate na lijevom boku, jer to također otežava prolazak kiseline u jednjak.

Nosite široku, udobnu odjeću. Izbjegavajte bilo kakvo stezanje oko struka ili trbuha.

Prestanite pušiti. Osim što pušenje pridonosi nizu zdravstvenih problema, ono i povećava kiselost u želucu.

Magnezij i kalcij mogu ublažiti nelagodu, ali provjerite sa svojim liječnikom prije bilo kakvog uzimanja nadomjestka prehrani.

Ako ove mjere ne pomognu, razgovarajte sa svojim liječnikom o lijekovima koji bi vam mogli pomoći, a sigurni su tijekom trudnoće.

Imate li komentar ili pitanje? Podijelite ga s nama!

Molimo unesite komentar
Molimo unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Najpopularniji tekstovi