Poticaji za samozapošljavanje 2019. – poslovni plan primjer i najčešća pitanja

20
6447
Poticaji za samozapošljavanje u 2019. - poslovni plan primjer i najčešća pitanja

Odlučili ste se pokrenuti vlastitu tvrtku ili obrt i dobro bi vam došli poticaji za samozapošljavanje? Pročitajte koje uvjete morate zadovoljiti u 2019. godini i doznajte kako izraditi poslovni plan za samozapošljavanje.

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje na sjednici održanoj 21. prosinca 2018. godine donijelo Odluku o Uvjetima i načine korištenja sredstava za provođenje mjera aktivne politike zapošljavanja u 2019. godini. 

Poticaji za samozapošljavanje 2019. godine – izmjene u odnosu na prethodnu godinu

Jedna od mjera, koja je bila izuzetno popularna 2018. i gdje smo imali dvostruko više korisnika nego godinu dana ranije jest samozapošljavanje. Upravo tu mjeru smo dodatno ojačali na 70 tisuća kuna ukoliko se koristi više od 50 posto opreme.” – izjavio je ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić i time najavio promjene u 2019. godini, ali samo za određene djelatnosti.

Konkretno, ako registrirate djelatnost s popisa B – to znači da ćete 35,000.00 kn moći koristiti za nabavu opreme koja ulazi u osnovna sredstva rada, a drugih 35,000.00 kn možete utrošiti u ostale dozvoljene troškove s popisa dozvoljenih troškova na web stranici mjere.hr.

Također, potpora u iznosu od 70,000.00 kn može se dodijeliti i za druge djelatnosti, ako je razvidno da da se poslovanje ne može obavljati bez opreme koja iznosi više od 50% iznosa potpore. Što to konkretno znači? To znači da će Povjerenstvo procjeniti možete li obavljati djelatnost bez opreme koju ste naveli u troškovniku. Ako Vam je potreban stroj ili oprema skuplja od 35,000.00 kn – odobrit će Vam veći iznos potpore.

Potpora za samozapošljavanje 2019. iznosi:

    1. do 55.000,00 kn, odnosno do 70.000,00 kn u slučaju da se ista kombinira sa stručnim osposobljavanjem za rad
      • za otvaranje obrta ili slobodne profesije (do dvije osobe) do 110.000,00 kn
      • za udruživanje u trgovačka društva (do 4 osobe) do 220.000,00 kn
      • za udruživanje u zadruge (za 5 osoba) do 275.000,00 kn
    2. do 70.000,00 kn za registraciju poslovnih subjekata iz sljedećih djelatnosti (odnosno do 85.000,00 kn ukoliko se veći iznos potpore kombinira sa stručnim osposobljavanjem za rad ili osposobljavanjem na radnom mjestu):
      • rudarstvo i vađenje (NKD 2007., područje B, odjeljci 05-09)
      • prerađivačka industrija (NKD 2007., područje C, odjeljci 10 – 33)
      • gospodarenje otpadom i sanacija okoliša (NKD 2007., područje E, odjeljci 36-39)
      • građevinarstvo (NKD 2007., područje F, odjeljak 42 i pododjeljci: 41.20, 43.11, 43.12, i 43.13 i 43.99)
      • prijevoz putnika (NKD 2007., područje H, pododjeljci 49.3, 50.1, 50.3 i 51.1)

Napomena: Veći iznos potpore (do 70.000,00 kn) dodjeljuje se za navedene djelatnosti isključivo u slučaju kada se više od 50% iznosa potpore ulaže u nabavku strojeva, alata i osnovne opreme za rad, odnosno vozila za djelatnost prijevoza putnika.

Mogu li ostvariti potporu od 70.000,00 kn za druge djelatnosti?

Veći iznos potpore iznimno se može odobriti i za druge djelatnosti ukoliko je iz poslovnog plana razvidno da se poslovanje ne može obavljati bez opreme koja iznosi više od 50% iznosa potpore.

Informatička oprema i uredski namještaj ne ubrajaju se u osnovnu opremu. Iznimka su djelatnosti u domeni informacijsko – komunikacijskih tehnologija za koje je informatička oprema osnovna oprema za rad.

Potpore za samozapošljavanje za proširenje poslovanja

Isto tako, ministar Pavić naglasio je kako će se ove godine pripremiti sustav vaučera za praćenje rada onih koji su prošli prvu godinu samozapošljavanja, odnosno koji ulaze u drugu godinu mjere aktivne politike samozapošljavanja. Za takve poduzetnike razradit će se dodatne novčane potpore, za koje mogu konkurirati aktivni korisnici državnih sredstava za samozapošljavanje.

Potpora za samozapošljavanje za proširenje djelatnosti dodjeljuje se poslovnom subjektu koji je već ostvario potporu za samozapošljavanje i čije su ugovorne obveze istekle, te je dokazao da je ispunio sve obveze prema Zavodu, a ukoliko planira proširenje poslovanja.

Proširenje poslovanja može značiti:

  • otvaranje nove poslovne jedinice ili pogona,
  • razvoj novih proizvoda ili usluga,
  • pokretanje nove djelatnosti,
  • razvijanje poslovanja u inozemstvu i sl.

Uz zahtjev je potrebno dostaviti novi skraćeni poslovni plan za proširenje poslovanja (dostupan na web stranici www.mjere.hr).

Također, poslovni subjekti koji su registrirani za više djelatnosti dužni su dostaviti dokaz o vrsti djelatnosti koju su dosad pretežito obavljali (računi, izvodi, ugovori i sl).

Ukoliko podnositelj zahtjeva poslovni plan potkrijepi ugovorima, predugovorima/izjavama o poslovnoj suradnji, pismima namjere, odobrenim projektima i sl., ostvarit će prednost u postupku bodovanja.

Potpora se može dodijeliti samo u slučaju novog zapošljavanja pri čemu su doprinosi za nove zaposlenike obvezna stavka troškovnika.

Korisnik potpore obvezan je prije isplate sredstava po ugovoru o dodjeli potpore dostaviti dokaz da je sklopio ugovor o radu s jednom ili dvije osobe iz evidencije nezaposlenih.

Preko dvije milijarde za samozapošljavanje

Ministar Pavić napomenuo je i da je Vladin paket za zapošljavanje u ovoj godini težak preko dvije milijarde. To je puno novca, kaže glavni direktor HUP-a Davor Majetić.

Naročito za jednu zemlju kao što je Hrvatska. Ono što je sada izazov i zadatak svima nama – da to sve i potrošimo.

Smatra da je mjera samozapošljavanja također važna, da ljudi koji imaju sklonosti biti poduzetnici imaju poticaj od države.

U odnosu na 2017. u 2018. je za 95 posto povećan broj korisnika mjera za samozapošljvanje, odnosno njih 6500. U ovoj godini povećava se iznos potpore – ako korisnik 50 posto i više sredstava ulaže u opremu. Zadržava se stručno obrazovanje za osobe s visokom stručnom spremom, a uvodi se i mogućnost obrazovanja i osposobljavanja na samom radnom mjestu. Također, dosadašnji korisnici mjera imaju mogućnost dobiti sredstva za proširenje djelatnosti“, kazala je Marina Nekić.

Promjene idu u dobrom smjeru. Pokazala je to mjera rasterećenja i isplate nagrade radnicima, a i mjera za samozapošljavanje. Prošle je godine iznosila do 55 tisuća kuna, a ove godine do 70 tisuća, što je znatno povećanje. Treba omogućiti rad osobama koje žele stvarati dodatnu vrijednost“, rekla je Milica Jovanović.

Najčešća pitanja i odgovori o samozapošljavanju

U nastavku možete pronaći odgovore na najčešća pitanja o samozapošljavanju te savjete koji vam mogu pomoći pri izradi Poslovnog plana.

Tko može koristiti poticaje za samozapošljavanje u 2019. godini?

Poticaji za samozapošljavanje dostupni su:

  • Svakoj nezaposlenoj osobi koja se odluči na pokretanje vlastitog posla i prijavljena je u evidenciji Zavoda.
  • Nezaposlenim osobama koje odluče pokrenuti vlastiti posao udruživanjem
  • Poslovnom subjektu koji je već ostvario potporu za samozapošljavanje i čije su ugovorne obveze istekle, te je dokazao da je ispunio sve obveze prema Zavodu, a ukoliko planira proširenje poslovanja (vrijedi za Potpore za samozapošljavanje za proširenje poslovanja).

Koji su propisani uvjeti kako bi se mogli ostvariti poticaji za samozapošljavanje?

  • Nezaposlena osoba prijavljena u evidenciji Zavoda (pravo na samozapošljavanje možete ostvariti čim se prijavite na Zavod, nije važno koliko se dugo vodite u evidenciji)
  • Izrada poslovnog plana iz kojeg je vidljivo da je poslovna ideja isplativa
  • Izvršene aktivnosti savjetovanja za samozapošljavanje sa savjetnikom u nadležnom uredu Zavoda
  • Izrada troškovnika u kojem je vidljivo da su troškovi usmjereni na otvaranje i rad poslovnog subjekta.
  • Troškovi koji se navode u troškovniku usmjereni su na otvaranje i rad poslovnog subjekta, a odnose se na registraciju poslovnog subjekta i sredstva povezana s obavljanjem djelatnosti (nabava opreme, zakup poslovnog prostora, obavezni doprinosi za prvih 11 mjeseci)

Poticaji za samozapošljavanje u 2019. - poslovni plan primjer i najčešća pitanja

HZZ popis prihvatljivih troškova u 2019. godini

U nastavku možete pronaći popis prihvatljivih troškova koje možete uvrstiti u troškovnik poslovnog plana za samozapošljavanje u 2019. godini.

  • kupnja strojeva, tehnike, alata i opreme za obavljanje djelatnosti
  • kupnja odgovarajuće informatičke opreme potrebne za rad
  • kupnja ili zakup licenciranih IT programa
  • zakup poslovnog prostora za najviše 11 mjeseci poslovanja (prostor ne može biti zakupljen od roditelja i drugih članova obitelji)
  • troškovi za knjigovodstvene usluge za najviše 11 mjeseci poslovanja
  • doprinosi za vlasnika/cu – samozaposlenu osobu za najviše 11 mjeseci poslovanja
  • edukacije koje su vezane uz djelatnost, a koje su provedene i plaćene do propisanog roka za dostavu dokumentacije o namjenskom utrošku sredstava
  • troškovi registracije poslovnog subjekta – javnobilježnički troškovi, pristojbe, naknade
  • upisnine u odgovarajuće registre koji su preduvjet za obavljanje djelatnosti
  • marketinške aktivnosti i oglašavanje (izrada i održavanje web stranice, zakup domene, web hosting, tisak materijala za oglašavanje, izrada reklamnih ploča i natpisa, internet oglašavanje, izrada logotipa, brendiranje) –  najviše 20 % od iznosa potpore
  • kupnja, odnosno izrada po narudžbi uredskog namještaja i materijala za izradu specifičnih dijelova interijera poslovnog prostora po mjeri (pultovi, ugostiteljski i inventar u prodavaonicama)
  • kupnja novih prijevoznih sredstava (nužnih za obavljanje djelatnosti) – Uredba Europske komisije br. 1407/2013 isključuje potporu za nabavu vozila za cestovni prijevoz tereta poduzetnicima koji obavljaju cestovni prijevoz tereta za najamninu ili naknadu. U skladu s time,  potporu je moguće odobriti za djelatnost cestovnog prijevoza robe, ali ne i za kupnju teretnih motornih vozila.
  • troškovi atesta i procjene opasnosti
  • kupnja zaštitne i radne odjeće i opreme
  • kupnja licencija neophodnih za obavljanje djelatnosti (uključujući licencije za software)
  • kupnja franšize
  • PDV koji nije povrativ prema nacionalnim propisima o PDV-u (NOVO)
  • usluge koje su neophodne  za korištenje kupljene opreme (npr. instalacija, montiranje, sklapanje i sl).

NAPOMENA: Svi troškovi moraju biti plaćeni transakcijski (putem računa poslovnog subjekta) i vidljivi na izvodima s poslovnog računa. Troškovi plaćeni gotovinom, izuzev troškova registracije poslovnog subjekta, neće se smatrati prihvatljivima. Iznosi računa priznaju se bez PDV-a.

Svaki trošak nastao putem kreditnih kartica uz obročnu otplatu, bez obzira radi li se o privatnoj ili poslovnoj kartici, neće se priznavati.

Troškovi koji nastanu prije registracije poslovnog subjekta, kao i troškovi koji nastanu u vremenskom periodu nakon isteka ugovorne obveze sa Zavodom, smatrat će se neprihvatljivim troškovima.

HZZ popis neprihvatljivih troškova u 2019. godini

Napomenimo kako je nužno da u poslovnom planu u računu dobiti i gubitka navedete i druge troškove, koji neće biti priznati u okviru poticaja. Primjerice, poticaji za samozapošljavanje ne mogu se utrošiti na pokriće režija – no, poslovni plan bi svakako trebao uključiti te troškove (naravno, ne u troškovniku već u računu dobiti i gubitka).

Time će Vaš poslovni plan biti potpun te će iz njega biti vidljivo da ste prije otvaranja tvrtke ili obrta razmislili o svim troškovima koje ćete samostalno morati pokriti.

Neprihvatljive troškove ne možete pokriti poticajima i uključiti u troškovnik, no svakako ih izračunajte i uključite u Vaš poslovni plan.

  • kupnja rabljene opreme i rabljenih vozila
  • kupnja sirovine i potrošnog materijala potrebnih za obavljanje djelatnosti
  • kupnja robe/proizvoda za daljnju prodaju
  • porezi, prirezi, komorski doprinosi
  • kupnja telefonskih i mobilnih uređaja
  • zakupnina za poslovni prostor zakupljen od članova obitelji
  • obnova ili uređenje poslovnog prostora
  • popravak ili ugradnja instalacija u poslovnom prostoru
  • podzakup za poslovni prostor
  • oglašavanje koje provodi drugi subjekt u ime samozaposlene osobe (oglasnici, druge tvrtke)
  • pretplate na časopise i stručnu literaturu
  • edukacije održane u inozemstvu i online edukacije
  • troškovi stručnih i drugih ispita potrebnih za obavljanje djelatnosti
  • komorske i druge članarine
  • autorski ugovori s drugim osobama
  • trošak istraživanja tržišta
  • najam/leasing vozila i opreme
  • tisak na reklamne predmete
  • doprinosi za druge zaposlenike
  • službena putovanja
  • trošak goriva, guma, cestarina, naplate parkinga za službeno vozilo
  • troškovi održavanja, servisiranja, registracije automobila
  • temeljni kapital kod osnivanja trgovačkog društva
  • kupnja udjela u već postojećoj tvrtki
  • troškovi premije osiguranja
  • režijski troškovi poslovnog prostora i priključci energenata
  • usluge drugih poslovnih subjekata (osim izričito navedenih u popisu prihvatljivih troškova)

Uključuje li iznos poticaja i PDV?

Od 2019. godine na popisu dozvoljenih troškova nalazi se i:

  • PDV koji nije povrativ prema nacionalnim propisima o PDV-u

PDV je prihvatljiv izdatak ako korisnik nema pravo na odbitak PDV-a za određenu nabavu te PDV nije prihvatljiv izdatak u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a i ima pravo na odbitak PDV-a.

Koju dokumentaciju i obrasce je potrebno dostaviti Zavodu kako biste ostvarili pravo na poticaje za samozapošljavanje?

Ako želite ostvariti potporu za samozapošljavanje, HZZ-u obavezno dostavite cjelovitu obveznu dokumentaciju.

Obvezna dokumentacija je sljedeća:

  • Zahtjev (propisani obrazac)
  • Poslovni plan s Troškovnikom (propisani obrazac)
  • Izjava o korištenju potpora male vrijednosti
  • Izjava o nepodmirenim obvezama
  • Izjava o prihvaćanju posljedica ovrhe
  • Izjava o registraciji poslovnog subjekta prije odobrenja zahtjeva

Za osobe koje su ranije imale registrirani obrttrgovačko društvo ili slobodnu djelatnost:

  • Potvrda o stanju nepodmirenih obveza po osnovi poreza i doprinosa na dan podnošenja zahtjeva, ne starija od 30 dana,  ovjerena na Poreznoj upravi ili Izvadak iz registra trgovačkog suda (za trgovačka društva).

U slučaju preuzimanja postojećih poslovnih subjekata:

  • Potvrda o stanju nepodmirenih obveza po osnovi poreza i doprinosa na dan podnošenja zahtjeva, ne starija od 30 dana, ovjerena na Poreznoj upravi.

U slučaju preuzimanja postojećih poslovnih subjekata od članova obitelji:

  • Potvrda o stanju nepodmirenih obveza po osnovi poreza i doprinosa na dan podnošenja zahtjeva, ne starija od 30 dana, ovjerena na Poreznoj upravi.
  • Preslika podnesenog zahtjeva za priznavanje prava na mirovinu člana obitelji.

Uz obveznu, preporučuje se dostaviti i dodatnu dokumentaciju koja će vam donijeti dodatne bodove prilikom ocjenjivanja Poslovnog plana, poput:

  • Ponuda za sve troškove iz troškovnika – primjerice, ako u troškovniku imate trošak izrade web stranice, zatražite ponudu od tvrtke i priložite ju Poslovnom planu. Ponuda treba glasiti na vaše ime i prezime (navedite i OIB, premda nije obavezno). Napomena: Dozvoljeno je u konačnici angažirati drugu tvrtku odnosno kupiti opremu iz troškovnika od drugog dobavljača. Važno je jedino da cijena ne odstupa više od 15% jer u tom slučaju morate zatražiti izmjenu troškovnika.
  • Pisma namjere o poslovnoj suradnji – kojima pokazujete da imate potencijalne klijente.

Kako mogu postići da Poslovni plan za samozapošljavanje bude pozitivno ocijenjen?

Za pozitivnu ocjenu zahtjeva potrebno je ostvariti 16 od ukupno 26 bodova, pri čemu se boduju:

  • Radno iskustvo u djelatnosti iz poslovnog plana
  • Obrazovanje ili dodatne edukacije u djelatnosti iz poslovnog plana
  • Prethodno poduzetničko iskustvo – prednost se daje osobama koje se po prvi put samozapošljavaju
  • Suradnja sa Zavodom – ova ocjena se u najširem smislu odnosi na dosadašnju komunikaciju nezaposlene osobe s predstavnicima Zavoda
  • Popunjenost poslovnog plana – Poslovni plan predstavlja dokument na temelju kojeg se potpora odobrava. Stoga se u ocjeni zahtjeva uzima u obzir iscrpnost i razumljivost poslovnog plana
  • Priložene ponude/predračuni uz troškovnik – za kupovinu strojeva, opreme, tehnike, edukacije i sl. poželjno je uz zahtjev priložiti ponude/predračune
  • Priložena pisma namjere ili predugovori (izjave) o budućoj poslovnoj suradnji – podnositelji zahtjeva koji su uz poslovni plan priložili dokumente kojima dokazuju unaprijed dogovorene poslove i/ili neki drugi oblik buduće poslovne suradnje, bit će i dodatno bodovani
  • Povezani poslovni subjekti – u slučajevima gdje se prilikom savjetovanja ili ocjene zahtjeva (kroz formalne dokumente, registre i sl.) nedvojbeno utvrdi postojanje poslovnog subjekta na istoj adresi s istom djelatnošću, kao i u poslovnom planu, povezanog s podnositeljem/com zahtjeva, dodijelit će se negativni bodovi. Ukoliko se utvrdi da je poslovni subjekt donedavno poslovao na istoj adresi (otprilike unazad 6 mjeseci), a ne radi se o preuzimanju istog, također će se dodijeliti negativni bodovi)
  • Procjena prihoda i troškova – jedan od pokazatelja uspješnosti projekta je i procjena buduće neto dobiti ili dohotka koja čini razliku troškova i prihoda poslovanja umanjenih za porez
  • Dodatne prednosti s obzirom na lokalno tržište – dodatni bodovi se mogu dati onim zahtjevima koji imaju elemente “održivosti”, “inovativnosti” i “konkurentnosti” s obzirom na tržište na kojem bi se djelatnost obavljala

Korisni savjeti iz vlastitog iskustva

U nastavku možete pročitati nekoliko savjeta iz vlastitog iskustva:

  • Preporučujemo da svakako posjetite Plavi ured. Osim korisnih besplatnih radionica (na kojima ćete stvarno nešto i naučiti), možete zatražiti i besplatne individualne konzultacije ukoliko imate pitanja ili im se javiti emailom/ telefonom. Nama su izuzetno pomogli. Kontakt podatke možete pronaći ovdje.
  • Ako tražite nekog tko će vam povoljno izraditi web stranicu i objasniti kako da ju održavate, slobodno se javite na mail@icora.hr.
  • Ako ste žena poduzetnica, svakako preporučujemo FB grupu Poslovne žene u Hrvatskoj koju vodi dr. sc. Elvira Mlivić Budeš. Osim umrežavanja, na radionicama ćete naučiti puno korisnih informacija (i steći puno novih prekrasnih prijateljica).
  • Ako otvarate paušalni obrt, pratite FB grupu Paušalni obrtnici. Čak i ako otvarate tvrtku, ova grupa će za vas biti korisna jer ćete u njoj pronaći odgovore na mnoga pitanja.
  • Ako vam kojim slučajem odbiju poslovni plan ili neki određeni trošak, ne brinite, moći ćete ispraviti nedostatke i relativno brzo dobiti ponovnu pozitivnu ocjenu.

Za sva pitanja, slobodno se javite u komentarima, rado ćemo Vam pomoći!

Reference

 Izvor fotografija: mjere.hr

20 KOMENTARI

  1. Kakvi su uvjeti za otvorit svoj obrt?
    Zanima me detaljno kako i što?
    Kakav i kolik poticaj se može dobit?

    • Poštovani Mihovil,

      možete ostvariti poticaje u istom iznosu kao i društvo s ograničenom odgovornošću (detaljno je navedeno u članku).

      Iznos je 55,000.00 kn ili 70,000.00 kn ako trebate kupiti opremu da biste obavljali svoju djelatnost u iznosu većem od 35,000.00 kn. Također, dodatnih 15,000.00 kn možete dobiti ako ovu mjeru kombinirate sa stručnim osposobljavanjem za rad ili osposobljavanjem na radnom mjestu.

      Uvjeti za otvaranje obrta ovise o djelatnosti kojom se namjeravate baviti… Postoje tri vrste obrta; slobodni, vezani i povlašteni. Slobodni obrti su oni za čije je obavljanje potrebno ispuniti samo opće uvjete za otvaranje obrta, za vezane se traži ispit o stručnoj osposobljenosti, odgovarajuća stručna sprema ili majstorski ispit, a povlašteni obrti su oni čije je obavljanje moguće isključivo na temelju povlastice izdane od strane nadležnog ministarstva ili drugog nadležnog tijela.

      Koristilo bi nam da znamo kojom se djelatnošću namjeravate baviti… Možete se javiti i na email mail@maminsvijet.hr

      Tu smo ako Vam zatreba pomoć,
      hvala i lijep pozdrav.

      • Da li smo obavezni kupit opremu I alat u firmi po kojoj smo izradili troskovnik ili se mozemo prebacit na nekog drugog dobavljaca.

        • Poštovani Ladislav,

          možete kupiti opremu od drugog dobavljača. Pripazite samo da cijena nije manja ili veća za više od 15%. Ako je, morat ćete raditi izmjenu troškovnika.

          Lijep pozdrav,
          Arijana Dedić

  2. Poštovana,

    trentuno izrađujem plan za samozapošljavanje to jest skoro sam ga završila i našla za većinu stvari ponude. Probleme mi pravi nerazumijevanje troškovnika i sljedeća rečenica: Svi troškovi navode se sa uključenim porezom na dodanu vrijednost samo ukoliko poslovni subjekt nije u sustavu PDV. Neke ponude koje sam dobila sadržavaju na sebi cijenu bez PDV-a i naravno konačnu cijenu s PDV-om, a druge ponude su samo na jedan iznos te napomenu da nisu u sustavu PDV-a. Možda zvuči glupo ali stvarno bi željela da mi neko objasni troškovnik jer mi jedino on stvara probleme.

  3. Poštovana Gabi,

    hoće li Vaša buduća tvrtka/ obrt biti u sustavu PDV-a? Ako neće, Vi od 2019. godine možete iz potpore pokriti i trošak PDV-a.

    U prvu kolonu upisujete iznos bez pdv-a.
    U drugu kolonu upisujete iznos s pdv-om.
    U treću kolonu u troškovniku upisujete iznos koji tražite od HZZ-a.
    Napomena: Ispunjavate sve tri kolone, bez obzira na to je li priložena ponuda s PDV-om ili bez… Ako imate ponudu bez PDV-a, isti iznos upišite u sve tri kolone (ništa se ne ostavlja prazno).

    Što se tiče treće kolone,
    – ako ste Vi izvan sustava PDV-a možete od HZZ-a tražiti cjelokupni iznos (osnovica + pdv).
    – ako ste u sustavu PDV-a, onda u tu kolonu upisujete iznos bez PDV-a. Trošak PDV-a će se u tom slučaju odbiti od PDV-a koji ćete biti dužni platiti državi na izdane račune.

    Nadam se da sam pomogla.

    Ako Vam je potrebno dodatno pojašnjenje, slobodno mi se javite privatno na arijana@maminsvijet.hr.

    Lijep pozdrav,
    Arijana Dedić

  4. Poštovana,
    kolegica i ja idemo u otvaranje tvrtke u omjeru 50-50, troškovi opreme nužne za rad prelaze nam 60.000,00 kn ( u ovom slučaju geodetski instrument ).
    Imamo li pravo tražiti po 70.000,00 kn poticaja?

    • Poštovani Milan,

      mislim da biste trebali imati više od 70.000,00 kn opreme (odnosno preko 50% od ukupnog iznosa potpore) da biste dobili poticaj od 140.000,00 kn. Ali svakako još provjerite sa savjetnikom.

      Lijep pozdrav,
      Arijana Dedić

  5. Što spada u pododjeljci 49.3, 50.1, 50.3 i 51.1, imam otvoren OPG, da li mogu preko njega tražiti potporu?

  6. Postovana, mozete li i meni poslati primjer pisma namjere? Planiram otvoriti obrt uz potporu samozaposljavanja i vec imam nekoliko izjava (predugovora) potencijalnih klijenata, pa za svaki slucaj imam i pismo! Hvala 😉

  7. Poštovana Arijana,
    Zanima me budući sam obrt otvorila prije 6 godina i pri tom dobila poticaj za samozapošljavanje za koje sam ispoštovala sve uvjete, da li mogu dobiti potporu za proširenje djelatnosti budući da radim neprekidno već šest godina. Potpora bi se koristila isključivo za kupnju peći za proizvodnju keramičkih ukrasa i suvenira u vrijednosti od cca 35.000, 00 kn, (PDV uključen).

    Zahvaljujem i Lp

    • Poštovana Ivana,

      trenutno istražujemo informacije o potpori za proširenje djelatnosti te ćemo tu temu uskoro obraditi u posebnom članku.

      Ako ste u međuvremenu došli do korisnih informacija, bilo bi nam drago da ih podjelite s nama….

      Lijep pozdrav i sretno,
      Arijana Dedić

  8. Postovana
    Imam obrt 2 god ..koristila sredstva za zaposljavanje sve uredno podmireno zanima me prosirenje djelatnosti da li se trebam sa nekim udruziti …ili samo trazim prosirenje djelatnosti te zaposlim djelatnicu sa zavoda ?

    Hvala

    • Poštovana Vesna,

      trenutno istražujemo informacije o potpori za proširenje djelatnosti te ćemo tu temu uskoro obraditi u posebnom članku.

      Ako ste u međuvremenu došli do korisnih informacija, bilo bi nam drago da ih podjelite s nama….

      Lijep pozdrav i sretno,
      Arijana Dedić

  9. Pozdrav,
    plan mi je otvorit obrt ovog ljeta ako bude moguce, nisam na zavodu radim vani. troskovi strojeva su mi minimalno 100000 kn, gledam jos jedno zemljiste za 100000kn ali nije potrebno bar za pocetak, imam svoje ustede 15000 eura… Zanima me ako mi prelazi za strojeve 50% dali se moze dobit vise od 70000 kn i koliko to tocno, dali vrijedi da potrosim na dio a manjak nadoplatim sam.. I koliko moram bit na birou da imam uvjet za ovo. Inace radi se o izvlacenju drva za ogrijev i prodaju trupaca.

    • Poštovani Tomislav,

      čim se prijavite na HZZ možete započeti s procesom samozapošljavanja. Prvo ćete dobiti termin kod svoje savjetnice, a ona će Vas uputiti dalje na grupne i individualne konzultacije (na koje biste svakako trebali otići jer se sudjelovanje boduje pri ocjeni poslovnog plana).

      Možete dobiti maksimalno 70.000,000 kn ako nećete uzimati nikog na stručno osposobljavanje.

      Sretno i lijep pozdrav,
      Arijana dedić

Imate li komentar ili pitanje? Podijelite ga s nama!

Molimo unesite komentar
Molimo unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.