Riblje ulje i Omega 3 u trudnoći – jesu li sigurni za korištenje?

0
1105
Riblje ulje u trudnoći

Mnoge se buduće majke pitaju je li korištenje ribljeg ulja u trudnoći kao dodatka prehrani sigurno. Odgovor na to pitanje je i da i ne.

Postoje dvije vrste ribljeg ulja. Smatra se da je ulje iz tijela ribe često zvano Omega-3, sigurno za korištenje u trudnoći, dok ulje iz jetre ribe, poput bakalara, nije sigurno.

Obje vrste ribljeg ulja sadrže blagotvorne dugolančane Omega-3 masne kiseline, koje pomažu pri bebinu razvoju mozga i očiju. Dugoročno, one također mogu pomoći u zaštiti od srčanih bolesti.

Međutim, ulje dobiveno iz jetre bakalara također sadrži visoke razine retinola obliku vitamina A. Ne biste trebali uzimati takve dodatke prehrani jer velike količine retinola u obliku vitamina A mogu naškoditi vašoj bebi.

Nema službene preporuke da trudnice trebaju uzimati riblje ulje kao dodatak prehrani. Neka istraživanja pokazuju da kod trudnica koje uzimaju Omega-3 masne kiseline postoji manja vjerojtnost da će roditi ranije no što im je predviđen termin, ali potrebno je provesti više istraživanja  kako bismo bili sigurni u to.

Ako jedete ribu bogatu Omega-3 masnim kiselinama svaki tjedan, vjerojatno nećete morati uzimati dodatke prehrani. Općenito se smatra da bismo trebali jesti što više ribe.

Plava riba bogata je Omega-3 masnim kiselinama, a osim toga i vitaminima, mineralima te proteinima. Ako konzumirate često plavu ribu tada nema potrebe da još uzimate i dodatke u obliku ulja.

Omega-3-i-Riblje-uljeRibe koje su bogate Omega-3 masnim kiselinama su losos, skuša, pastrva, inćuni, srdela, ali i svježa tuna. Bijela riba, kao bakalar također sadrži sve navedene sastojke, ali u manjim količinama. Rakovi i škampi također obiluju omega-3 masnim kiselinama.

Ako ne jedete ribu, i odlučite koristiti riblje ulje kao dodatak prehrani, pobrinite se da umete dodatak koji je pogodan za trudnice.

Izbjegavajte visoke doze dodataka i provjerite koliko DHA (dokosaheksaenoična kiselina) i EPA (eikozapentaenoične kiselina) oni sadrže. To su dvije korisne dugolančane Omega-3 masne kiseline koje se nalaze u ribi.

Ako ipak ne želite koristiti riblje ulje kao dodatak, već tražite alternativu tome, možete kupiti dodatke dobivene iz algi.

Ako niste sigurni koje dodatke i u kojim količinama koristiti posavjetujte se sa svojim liječnikom ili ljekarnikom.

Imate li komentar ili pitanje? Podijelite ga s nama!

Molimo unesite komentar
Molimo unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.